Wednesday, February 15, 2006

Hmm... rasanya macam perang beso nak meletus kt Admin tuh.. siap la Aya.. ko kang kalo kena tempias tak tau la.. ko siap sedia je la Aya.. EO baru tu nak tunjuk batu atas kepala dia kot2 lebih besar dari Kk Zu. Heheheheh.. aku nih.. tak tau le, sbb bukan no aku yg kena.. tapi selalu tak der masalah pun.. saja kerek EO tuh.. mmg ramai yg tak suka kt dia pun.. menyulitkan keadaan. Yang Kk Zu bengang giler tuh.. sebab dia siap call kampung lagi tanya.. sapa ada keje kat EPU.. Sialan betoi. Yg mak Kk Zu ingat ada apa2 berlaku ke.. iskk.. nak ikot ke? Dia macam tak pecaya yg kitaorg wat call utk confirm meeting.. call Johor, call Pejabat Menteri Besar.. dll lagi lah.. Dh tentu projek Johor Port.. lepas dh tentu call pejabat menteri besar seluruh negeri di Malaysia.. untuk mesyuarat Menteri2 Besar arituh.. lagi nak tanya2. Kang semua surat confirm tuh.. bawak turun je.. kasik dia yg confirm. Abeh citer..

Minggu nih.. tak der apa yg menarik pun.. cuma aku dh start walking and a bit of jogging.. nak wat sikit2 exercise la.. dh lama tinggal benda2 nih.. bermula Rabu lepas sebab Datin ajak.. tu la, dh byk kali dh dia ajak.. tapi aku asik lupa dlm erti kata.. ckp lupa sbb tak mo walking ngan dia.. dia Datin.. aku nih ape je la.. nak memalukan diri plak tu.. kasut RORINE di ulangi kasut RORINE yg aku beli dari Mak iTi tahun bila ye? tak ingat lak.. tanggal tapak dia.. (padahal kasut tu dh lama tak pakai.. jgn mare arr Mak iTi..) siot tol tengah aku berjalan ngan Datin lak tuh.. malunyeeeeeeeeee.. malunyeeeeeeeeeeeeee..... tapi wat badak je.. jalan jugak.. sampai kt kete.. ko idak rasanya mesti boleh seraund lagi.. disebabkan kasut aku tu.. so terus balik je la.. tak leh nak cuci2 mata.. hueh..hueh..hueh.. arinih aku tak bawak pun sbb kasut tak de.. aku order lain kt Mak iTi.. lerrr dia gi beli saiz 6 lelaki.. dekat 2 inci besar.. tuh.. kang aku dok jogging.. kasut tingge belakang lak kang.. oitt Mak iTi.. agak2 arr saiz tuh.. dh tentu saiz tu hang yg muat.. ka hang saja nak wat aku? sbb hang pun nak amik gak kasut tuh? cesh.. hampesh.. toi

Menteri dh bubar balik.. aii.. berbalik semula la Tiara tu ke sini.. hehehehe.. maksud aku.. Efendi Norwawi tuh.. dh jadi Menteri JPM balik. tapi Ezra anak dia tuh kira cam hensem jugak la.. aku ingat lagi cincin jed dia tuh.. tapi jarang2 org gak yg pakai cincin jed nih.. Ezra tuh putih menyerlah la.. klu pakai cincin Jed. Klu orgnye gelap? mak aii.. tak tau nak kata la.... nampak gigi je kot??? hehehehhehe.... Cam Mak iTi la.. elergik ngan org gelap nih.. tak tau nape.. aku idak le sgt.. klu setakat sawo matang tuh.. acceptable. Seb baik somi dia tuh putih melampau2. Klu golap comano Mak iTi?? Ha.. jawab soklan tuh.. jawab Mak iti..

Duit KWSP tuh tak dapat lagi.. aii.. ramai la yg dok menunggu duit aku tu.. masing2 dh ckp cemacam dh tuh.. yg penting aku nak belikan moto baru utk Tok Naib Khadi kt umah aku tu.. kang sonang dio nak gi menikohkan orang ha.. bila lagi nak berbakti utk Mak +Abah?? ada duit sikit.. ingat la.. cuma aku rasa yg belasah moto tu kang bukan Tok Naib tu.. tapi adik2 aku yg ada kt umah tu la.. Aii.. tak pe arr... janji aku pun leh jugak belasah klu aku balik kampung kan?? Nak beli Nuvo S le pulak.. jangan jeles Liza.. aku beli dulu... heheheheheh..

Budak Ubi dh balik keje kt kampung. Projek wat mesjid tau.. oit.. jgn kelain lak pikir eh.. bukan bina mesjid yg dierti katakan ngan rumahtangga tuh.. nih memang bina mesjid betoi2 tu ha.. Site Supervisor.. walaupun baru nak mula.. janji dia dpt pengalaman dan nanti boleh la lompat company ke company mcm abg aku tu ha.. lepas tu demand gaji giler2 nye.. siot betoi.. ada ati nak beli kete dh tuh.. ye lah.. kawan2 dia sume dh beli kete.. ada yg waja la.. wira la.. mcm2 arr.. tercabar la kawan... tu yg dok mengelitis nak beli kete tuh.. aku dok ckp kt dia.. sabo arr.. guna je kete buruk abg aku tu ha.. nanti ada duit belasah la nak beli kete ape pun.. aiii.. lepas kete aku lak jadi mangsa dia.. nak gi deting.. dia belasah kete aku.. tu aircond dh bula bunyi lagi tuh..tak tau arr.. tiap kali dia pakai je mesti ada yg slet. tapi bila balik kg tu tak der lak dia bawak tak senonoh.. ok je.. tapi ape yg slet bila dia bawak tuh.. tiap kali dia pegang kete aku je.. gerenti ada yg rosak. aii.. tangan pemusnah betoi..

Aku saja je update banyak perenggan sbb kang Mak iTi tu kang.. ntah ape2 ntah dia komen kt tagbod tuh ha.. pendek sgt la.. dh lama tak update mesti byk cite la.. iskk.. aku dh ulang dh ayat yg selalu aku sebut.. tak kan la aku tuko suo kecik bape kali sehari pun aku nk cite kt sini..kan??? cite pasal suo kecik.. korang tau tak saiz suo kecik en.hafiz ape? hehehehe... saiz L wey.. korang tau tak? nak dijadi kan cite la tuh.. tak tau la pasal apa yg membangkitkan cite pasal nih.. hampesh betoi.. aku sebagai seorang perempuan.. bukan jantan la.. wey, malu la bila cite2 bab nih dikemukakan.. iyolah.. mende2 sulit nih kan resia kita kan..org perempuan... kan kan kan??? dia kata ape..korang nak tau? " ala.. skang nih.. laki pompuan mana ada resia dh?" baru semalam dia ckp kt aku camtuh.. ade ke pulak.. cite yg kelmarin tuh.. tak ingat lak aku bila yg tiba2 dia tanya pasal cup A B C D tuh ha.. dia tanya cam dia tak tahu yg A dengan D tu.. D lebih besar dari A. so cik Farrah ckp.. "dh tentu la A dengan D.. D lebih besar" sambil senyum simpol. errkkkk... aku dh terkedu dh. dlm hati.. saje je mamat nih mcm tak tau.. lepas tu dia sambung2 ckp lagi pasal tu.. kononnye takkan dia nak tanya kt adik dia pasal saiz2 nih.. and then masa dia nak balik ke bilik dia.. tu.. siap wat isyarat lagi.. tanya kt aku aku pakai saiz ape.. siap wat bentuk D ngan C guna jari dia. Cik Farrah time tu dh blah dh masuk bilik dia.. malas aku.. nak response. hampeh toi..

Minggu nih .. kira aku mengganaz kt alamak.com.. dh 2 kali gi jumpa mamat chatterz.. tapi aku gi berdua or bertiga.. takmo dh aku pepandai sendiri. Ada sorang tu aku rasa dia dh kawen la.. siap nk ajak aku gi lunch lepas jumpa pertama kali.. aku tolak.. lepas tu ajak jumpa jugak2 sekejap pun tak pe.. pehal nye tuh?? tak paham aku.. nak wat pe jumpa?? aku cuak nih.. so aku tolak lagi.. takmo. tapi aku akan tetap mengganaz lagi..

Hari Kastam sedunia konon... sampai gaduh2.. sampai pecah meja.. sampai ada yg pengsan.. aku tak dengo ckp.. gi jugak jalan kaki dari JPM ke Kastam tuh.. melecet2 kaki aku.. pakai kasut tinggi lak tuh.. pipi jgn ckp arr.. dh macam udang bako.. tapi hampeh ape pun tak dapat beli.. beras pun dh abis.. gula dh abis.. kain batik pun dh abis.. jgn kan nak amik kupon? nak sua kaki nak baris kt situ pun tak leh.. kaunter tu mcm dh lenyap.. dikelilingi oleh lautan manusia.. eiiii tak sanggup aku.. last2 kitaorang balik camtuh je.. dan dengan satu nekad bila ada jualan Kastam lagi.. takmo pegi dah.. SERIK!!!!!

Oklah.. aku rasa dh byk aku merepek meraban kt sini.. nanti time lain aku bisu lak.. susah tuh.. so lebih baik aku stop skang.. kang dok cover2 tak mo citer aku tuko suo kecik bape kali sehari.. kang terkeluo lak cite tu.. hampeh je.. Chow Cin Beng.. (trademark Enal kan Mak iTi kan?)

No comments: