Friday, October 14, 2005

Apa??? Saad dah terminated kontrak dia?? Hmm... Adusss... semer org cam merungut je tak cukup lauk utk berbuka... Maka dengan itu.. bermulalah bisness secara kecil-kecilan.. boleh daftar bawah SMIDEC tak?? Ha? tak boleh lagi?? Kena tubuh syarikat dulu? isk..iskk.. iskk.. Apa lagi.. aku ngan Kk Zu pun amik peluang nih nak carik duit raya.. saja nak seronok2. Boss aku pun kasik aku kuar awal sket sblm waktu lunch time. Meniaga beb.. kalau aku rajin 4 jenis kuih aku buat.. contoh.. wadey, badak berendam, puding jagung, kasuwi.. itu je le menu yg aku dok buat tu ha.. nak buat kuih lain remeh.. masa memula aritu aku wat gak lopes.. tapi tahan 2 hari je.. tak kuasa aku.. nak kena masak ayo gula lagi.. nak kena salut pulut ngan kelapa lagi.. ye la, aku tak reti cam yg Kk Nor ajo tuh.. balut ngan daun pisang.. yg aku tau.. cara yg Kk Imah buat dulu.. tekan2 gitu je.. so tak la berapa padat dan jitu pulut tuh.. kalau aku pijak2 tindih ngan berat badan aku.. korang agak boleh ke padat dan jitu lagi kenyal pulut tu?.. hah! jawab tuh.. jgn tak jawab cik pah.. jawab..

Alhamdulillah, rezeki aku kot.. tapi aku dok gak belasah rete dapur umah.. contoh: gas ngan minyak.. jgn riso Yatie.. nanti aku ganti balik eh? Arinih aku try wat agar-agar laici.. hmmm.. kira usaha tu cam menjadik tapi tak jadik sebenonye.. tapi aku jadikkan jugak..jugak.. Nantikan kemunculan kuih-kuih aku.. tengahari nanti.. Sori le boss.. tak tergentel badak berendam arinih.. dh 2 hari dah dia sebut2, smlm dia gi beli kat B1... sian boss aku tuh.. punya nakkan badak berendam tu ha.. siap ngusik aku lagi.. bukan nak aku berendam tapi nak badak yg berendam.. Arinih boss aku dtg lambat lak?? dh la Hp aku tinggal nih... ntah-ntah bini dia dah bersalin kot?? tak penah dia lambat? selalu time aku datang tu.. kete dia dh terparking kt bawah tuh.. nih bayang pun tak der... ( maner le tau.. belaan ke.. yg dtg dulu.. cam kata Kk Zu.. soh belaan masak.. dia relaks je tengok tv..hehehehehhe).

Apa kabo Mak iTi eh? aku dh lama tak turun bawah nih.. yelah.. dok bergegas balik.. dok buat cucuq.. hehehhe.. sat lagi ada bacaan yaasin.. Kk Zu tak datang lagi.. bawak lauk le tuh.. menu dia arinih.. ayam masak kicap, ikan bawal masak merah, sayur keladi.. hmm.. ntah apa lagi yg dia tambah.. wallahu aklam. Ooooo... dia buat gulai daging.. hm... boss aku masih tak datang lagi.. Rupa nye.. betul tekaan aku tadi.. skang dia kt hospital.. isteri dia nak bersalin... siap melawak lagi ngan aku.. kata dia nak jadi bidan.. amboit2.. bos aku nih... tahniah le.. baby boy lagi.. smlm baru dok gurau2. Sbb ada 3 org officer kt seksyen aku nih yg isteri diorang due tunggu ari. En. Zamri, boss aku ngan En. Rahizi. hmm. nmpk gayanye.. baby boss aku jugak yg menyahut cabaran semalam. Ayah dia merungut sikit dia kuar lambat.. terus dia nak kuar arinih.... cayalah.. oklah.. aku blah dulu le.. kejap lagi nak lari balik umah sat.. nak siapkan kuih aku tu.. muahahaha...chow!

No comments: