Tuesday, August 30, 2005

Aku conpius, aku sedey, aku sakit ati.. aku ntah ape lagi nak bgtau kat hangpa.. macam-macam perasaan ade. Macam yg diceritakan petang semalam kawan2. Tapi mcm ckp Liza tu tak betoi.. aku takder la nak melutut ke bersujud ke.. aku still ada ego.. itu klu org yg dh tak der harapan langsung.. cesh.. aku dh bosan nk jadi perayu.. not this time.. sbb aku bukan nye termimpi2 kan dia waktu aku tdo. Not a bit. Cuma terkilan la.. org baik camtuh pun still ada vengence dlm ati.. and this is payback time.. then i accept it.. no big deal. Cuma terkilan tu tetap ada la sampai bila2. Nyesal aku tak geget2 dia ari Jumaat yg lepas!! Klu aku dh geget aku rasa.. mende nih tak der la nk rasa sgt... enough la.. tak mo dh citer pasal tuh.. wat aku jd sedey je.. semoga dia hidup bahagia disamping keluarga tercinta dan org tersayang.. walaupun aku pernah jadi org yg dia sayang.. now not anymore. I have to bare that in mind. Not anymore.. klu dulu.. ckp je gerenti dia datang..bawak tomyam lah.. bawak gi paso mlm la.. memacam.. Now not anymore.. Not anymore.. understood!@

Balik kampung minggu lepas.. hmm penat betoi. first masa nak balik tu abg Jaba call.. kata kete dia ayo kering.. so teman kena cepat la.. sbb nanti nak gi amik dia kt Tg Malim plak.. dari ofis tungg minie ngan Liza tak turun2. Mintak maap le ye kedua2nye.. mck nak cepat.. so Minie ngan Liza kena balik naik bas ari jemaat tuh. Mck tunggu sampai 5:15 tau.. then balik umah, kemas ala kadar.. itupun tertinggal kamera mck tu ha.. seb baik kamera abg Yit ada. Terus ke Puchong amik budak Ubi tuh ha.. so balik tu teman tukang duduk sebelah.. tukang jerit.. "ubi.. brekk. ubi brekkk" tak pun "arrrrhhhhhhh" hehehhehehe.. itu le .. benti kat R&R maner ntah.. teman lapo.. sbb tak makan nasik lagi aritu.. teman mkn nasik.. nak dibuat cite.. wallet tak der dlm handbag.. seb baik duit tersepit kt celah2 tu ada.. ko idak malu je nak bayo nasik tak do duit ha.. dh.. merembes peluh2 dingin.. ingatkan tinggal kat umah abg Mee.. si Ubi kol kk Eda mintak kepastian.. tak der jgk.. lepas tu aku teringat yg handbag aku tergolek masa nak cepat tu, check dlm kete tak der.. reropenye dlm bonet.. hantu toi.. so kitaorg teruskan perjalanan.. sampai umah kol 10:40 mlm. Esoknye teman drive ke Tg Malim.. janji melayu.. tu le ropenye.. mak lambat siap.. kol 8:30 baru pegi.. akibatnye mak tak dapat masuk dewan.. dh lewat kata org tu.. iskk.. patutnye klu ada tiket tu.. kasik je la masuk.. sbb tmpt tu dh reserve kan? last2 kitaorg tengok abg Jaba amik ijazah tu kt tv jer di luo tuh.. mmg kalah la UPSI ngan UiTM. Aku ingat masa time aku dulu.. skrin kt luo tu punya la beso.. tak tgk kt dlm pun tak pe.. sbb kt luo pun dh puas ati.. Mak lang aku tak masuk pun puas ati dpt tgk aku kt tv tuh.. dh la aku beso.. disbb kan skrin yg beso tu nampak aku lagi beso.. cesh siot je. Dh la molot mak lang aku tu boleh tahan jgk.. tapi yg erannye.. mak aku tak pulak nak ciom2 tapi dia..beria-ria ciom pipi aku yg gebu nih.. muahahhahahaa... tapi.. nampak muka mak bangga time tuh.. kira time tu 2 kali baru dia gi tgk.. sbb yg sblm nih.. nak gi naik ape? time tu tgh susah lagi.. konvo pun sensorang abg aku tu..

Balik dari Tg Malim tu.. kitaorg singgah kt umah Mak Ndak aku kt ngan Sungkai tu.. Mak Ndak nih adik abah aku..Nampak dh cam lemah je Mak Ndak aku tu.. dia ada kencing manis. Peringkat teruk dh tu.. kaki dia aku tgk dh itam kat separuh.. nak sampai lutut dah. Buah pinggang pun tak berapa ok. Dia kena cuci darah.. dlm sebulan sekali.. hmm.. kita org gi mkn nasik kt umah dia.. Mak lang aku ngan Mak Ndak (sblh Mak) beli lauk kt tepi jalan tu ha.. lepas mkn nasik.. mak aku ngan adik2 dia menyembang ngan Pak Ndak+Mak Ndak. Aii.. sampai aku jemu la.. bila nak balik.. balik tu anak Mak Ndak ikut sampai pekan Sungkai.. kitaorg terus balik umah..heheheh.. abg Jaba sampai dulu.. yelah.. dh dok kt umah Mak Ndak lama.. Hmm.. esoknye, kitaorg gi manjung le pulak. Mak nak tengok cucu baru dia.. Kk Mishah dah bersalin anak ke-4. Sian kt Abg Jaba.. masa konvo aritu .. aku ngan famili je la yg pegi.. akak ipo dh bersalin.. lepas tu adik beradik akak pulak gi kl sbb nak gi menganto utk tunangan adik diorang si Kamal tuh. Petang tu la teman gi jumpa si Syed. Hm... sakit ati .. maleh nak cite.

Lepas tu ari Sabtu ngan Ahad dok umah.. gi kedai.. dok umah gi kedai.. itu je la keje nye.. gi teluk intan.. perabih duit.. beli baju utk ijah + Mak. Utk abah tak penah beli.. sabo ye Abah.. nanti Ina beli kan kt Nilai utk raya nanti.. hehehhe... beli kemeja utk Abah jugak.. Skang abah dh jadi Naib Khadi.. rumah tak renti2 org datang.. tu menampakkan yg ramai org kawin. Klu abah teman dok relax je tuh.. takder la org kawin.. cuti sekolah je gerenti tak menang tangan la.. abah teman.. ada satu citer tu.. Bapak org tu nak nikah kan anak dia sendiri.. tak mo wakil kan kepada Abah teman... so, abah teman ajo le.. "Aku nikahkan dikau.. sipolan2 ngan anak aku........bla..bla" dia tak boleh nak buat.. dah 10 kali abah teman ajo tak boleh jugak2.. last2 abah teman nikah kan jugak... Abah tersasul tau?? "aku nikahkan dikau sipolan2 ngan anak aku...bla.. bla" hehehehehe... gamat satu umah.. org ketawakan Abah aku.. tu la.. dok ajo org tu tadi.. sampai Abah pun tersasul.. ko idak.. tetiba jer aku yg kawin.. tu yg org ketawa tak ingat nye tuh.. aku pun nak ketawa gak.. tu la.. tak pasal2 je Abah nak nikahkan anak dia.. hehehehehehe. Oklah.. aku dh penat menaip nih.. nak gi buat ayo.. aku chow dulu le ye..bye..

No comments: